reklama

Výročie smrti - Milionára

Zdá sa, že si nikto poriadne nevšimol, že sa v našich televíziách už nevyskytuje tak kedysi obľúbený žáner, akým boli vedomostné súťaže. Zrejme to málokomu chýba, lebo ako v televíziách, tak aj v printových médiách sa zastavenie vysielania týchto relácií nestretlo so žiadnou reakciou. Aspoň ja o žiadnej neviem.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

A pritom podľa môjho názoru išlo o dobré spôsoby zábavy. Spomenie si niekto na Riskuj so Štefanom Bučkom, kde sa presadzovali ľudia s dobrou reakciou pri stláčaní tlačidiel a až potom nastúpili samotné vedomosti, alebo tipovanie ? V tom krátkom časovom úseku to nebolo jednoduché a v tom strese si často súťažiaci nespomenul ani na to, čo by normálne vedel bez zaváhania. Ja ako fanúšik tohto žánru si pamätám na úžasný výkon súťažiaceho Ivana,tuším z Piešťan, ktorý toľkokrát vyhral, že si ostatní kandidáti mohli zúfať. A získal takmer 1 milión. A to vedomosťami nadobudnuté body a koruny bolo treba nakoniec premeniť v zmenárni na definitívnu výhernú sumu a niekedy sa mi zdalo, že sú tam tak nezmyselne ťažké otázky, že som podozrieval TV JOJ, že si tým chce zabezpečiť nevyplatenie sumy a tým úsporu. Aj mnou zmieňovaného Ivana to párkrát postihlo. Nahraté body vyšli navnivoč. Podľa mňa to bolo ale znehodnotenie úsilia súťažia-ceho a neférový postup. Ku koncu vysielania však už zmenáreň nebola taká krutá, asi po protestoch účastníkov. Aj výber súťažiacich bol čudný, lebo ani rok po absolvovaní vstupného testu mi produkcia nezavolala, hoci test som mal urobený perfektne. Ale už pri teste hovorili, nevolajte nám a neurgujte, my vás zavoláme. Dodnes čakám ...A nikde som nevidel zdôvodnenie zastavenia vysielania, žeby všemocná sledovanosť ? A čo takto súťaž Páli Vám to ? Pamätáte sa na to "písmenko, písmenko " ? Tam to nebolo ani tak o vedomostiach, ako o vybavovaní si slov z pamäti. A tiež o postrehu a šťastí. Peter Kočiš ako moderátor sa snažil byť originálny a aj sa mu to vcelku darilo. Stereotyp tejto súťaže sa však nakoniec okukal a asi prestal byť atraktívny a sledovaný. Keďže sa do tejto súťaže dalo dostať veľmi jednoducho, po telefonickej prihláške som sa aj ja zúčastnil tejto súťaže a získal som takmer štyridsať tisíc korún. Za tých pár minút stresu to teda stálo. Málokedy sa mi v živote podarilo za taký krátky čas zarobiť takú sumu.Ešte bolo viacero iných súťaží. Napríklad Duel na STV bol podľa mňa najlepší formát, skĺbil v sebe výhody všetkých existujúcich formátov a aj tam som sa dostal a získal slušnú sumu. Žiaľ, jeho vysielanie netrvalo dlho. Potom bol Dr. Quiz a tuším aj iné. Ale kráľom vedomostných súťaží bol podľa mňa aj tak Milionár. Tie diabolské rýchle prsty boli neuveriteľné sito, cez ktoré sa nedostalo mnoho ľudí, včítane mňa. Bol som svedkom,že jeden Bratislavčan sa dostal cez rýchle prsty na dvadsiatydruhý pokus. A vyhral dvestotisíc. Alebo jeden Púchovčan sa dostal do súťaže a vypadol na prvej otázke. To boli také ľahké a skôr humorné, ako vedomostné otázky, ale aj tu sa niektorí nachytali. Či už bol moderátor Martin Nikodým, alebo Iveta Malachovská, išlo o nezabudnuteľný zážitok. Viem to posúdiť, bol som na dvanástich natáčaniach. To stupňovanie obtiažnosti s nárastom výhernej sumy bolo len orien-tačné, niekedy bola nízko zaradená otázka pre mňa ťažšia, ako tie státisícové, ktoré boli po druhej garantovanej hranici. Často neúspešní súťažiaci sediaci dooko-la v kreslách a potme vedeli odpoveď, niekedy aj diváci v hľadisku to vedeli, len súťažiaci ako keby mal vlčiu tmu. Stres sa dal vtedy v štúdiu krájať, napätie bolo priam na našich pleciach cítiť ako nejakú záťaž, nakoniec prišlo rozuzlenie a úľava. Malo to čosi do seba, aj štáb televízie fandil mimo zábery kamery, samozrej-me išlo len o psychickú podporu, o nejakom našepkávaní sa tam nedalo ani v názna-koch hovoriť, na takéto srandy tam išlo o príliš veľa peňazí. A ak sa niekomu podarilo veľa nahrať, tak mu to všetci prítomní priali a gratulovali. Aj preto mi je ľúto, že sa taký dobrý program už nevysiela.Takže po zastavení Milionára sa dá dostať k slušným peniazom už hlavne ostrými lakťami, vedomosťami už nie. Škoda.

Ľudo Vician

Ľudo Vician

Bloger 
  • Počet článkov:  29
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som ekonóm, podnikám v oblasti finančného poradenstva. Zoznam autorových rubrík:  História ľudstva a iné maličkoNeobvyklé príbehySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu